اتوبوسهای تهران بهطور میانگین از هر ۱۲ساعت ۷ساعت در جا کار میکنند که باعث هدررفت ۹میلیون لیتر سوخت در سال میشود. به گزارش همشهری، مهدی دوزندگان، کارشناس مکانیک با اشاره به مصوبه هیأت دولت درباره استاندارد یورو۴ به اضافه فیلتر گفت: «پس از این مصوبه کارگروهی برای تنظیم گایدلاین و جزئیات این مصوبه تشکیل شد اما متأسفانه سند تهیه شده تا امروز منتشر نشده؛ به همین دلیل این قانون در اجرا با چالشهای فراوان مواجه شده است. با وجود چالشهایی همچون کیفیت میزان گوگرد سوخت در ایران، بعضی خودروسازان داخلی با همکاری شرکتهای معتبر خارجی موفق به تولید خودروهای مجهز به فیلتر دوده سازگار با شرایط کشور شدهاند.» او گفت: آمار دقیقی از نصب فیلتر در خودروها وجود ندارد و ادامه داد: براساس گفتههای تولیدکنندگان حداکثر ۱۰هزار فیلتر روی خودروها نصب شده که متأسفانه تعدادی زیادی از این فیلترها بهدلیل فقدان نظارت و نبود شفافیت در جزئیات قانون پس از مدت کوتاهی باز میشوند.